top of page

באוצה Baozi/

הטיול בטייוואן הוא חוויה קולינרית יוצאת דופן ואני מרגישה שזה בלתי אפשרי לבחור את המנות הכי טעימות, אז החלטתי להתמקד באחד המאכלים האהובים עלינו ביותר: הבאוצה - הלחמניה הסינית המאודה שהייתה מסובבת לאיתי את הראש בכל פעם שהוא היה רואה סטימר, וגם לטעמי - נשנוש שאף פעם לא נמאס ממנו.

Baozi in Tainan

01/

בגדול באוצה (Baozi, 包子) היא לחמנייה מאודה שמקורה בסין והיא ממולאת בכלמיני דברים, כשהמילוי הקלאסי הוא בשר חזיר, ונהוג לאכול אותה בארוחת הבוקר. למרות שאנחנו אכלנו את זה בעיקר משעות הצהריים והלאה, זה בערך המאכל האהוב על איתי בעולם וגם לי אין תלונות אליו בתור נשנוש שתמיד תמיד בא בטוב. הבאוצות מגיעות בגדלים שונים, צורות שונות ומילויים שונים, ואפשר לזהות אותן לפי הסטימרים הגדולים שפעמים רבות מוצבים ברחוב, מחוץ למסעדה או לדוכן. אכלנו המון באוצות בסין וכשהגענו לטייוואן לא חשבנו שזה יצליח להשתוות לחוויה הסינית המוצלחת שהייתה לנו, אבל דווקא מצאנו כמה באוצות אגדיות בכמה ערים שונות, ואשמח לחלוק את המציאות האלו עם העולם.

רקע

/02

בעיר גאושיונג המתוקה שבדרום החוף המערבי מצאנו חנות באוצה אגדית עם מבחר טעמים משוגע. לרוב אני חושבת ש-less is more, אבל במקרה הזה האיכות לא נפלה מהכמות. ממליצה במיוחד על מילוי קארי בצל, ועל כרוש מיובש עם חזיר. בין הבאוצות הטובות שאכלנו באסיה!

לצערי לא מצאתי את המקום בגוגל מפס אבל הוא קיים במפס.מי בשם "Fickle Bun". זה נמצא ליד תחנת המטרו Sizihwan ואם תהיו באזור תתקשו לפספס את המקום.

FICKLE BUN

Kaohsiung

/03

Din Tai Fung זו רשת מסעדות דים-סאם שאחד הסניפים שלה אפילו זכה בכוכב מישלן. יש כמה סניפים בטייפה וכולם אמורים להיות נהדרים, אנחנו אכלנו בזה של מגדל 'טייפה 101'. בעיקרון תתכוננו לחכות בתור: אנחנו הגענו בראשון בערב (ממש עמוס! אולי באמצע השבוע זה קצת פחות גרוע), וחיכינו בערך שעה עד שהתיישבנו. מה שקצת מקל על העניין זה שאפשר לקחת מספר, ללכת להסתובב ולחזור. בכל מקרה- זה טעים בטירוף וממש שווה להמתין! זה בליגה אחרת מהמסעדות המקומיות – גם מבחינת רמה וגם מבחינת מחיר, אבל בסוף שילמנו בערך 50 דולר לזוג על ארוחה מפנקת מאוד, אז בהשוואה לארץ זה ממש ממש סביר. מנות מומלצות - באוצה חזיר, מנות הדמפלינגס עם המרק (הסוג שנקרא 'xiao long bao'), דמפלינגס שוקולד לקינוח. גם מנות הפתיחה (סלטים שונים וכו') ממש מוצלחות.

DIN TAI FUNG

Taipei

/04

המסעדה המקומית הזו נמצאת על הרחוב הראשי של חואליין (Zhonghsan street), אחרי מקדונלדס וליד מסעדה ויאטנמית. קשה לפספס את הסטימרים הענקיים שבחוץ. יש להם באוצה מעולה וגם מנות דמפלינגס ומרקים טעימות! בהמשך אותו רחוב יש עוד מקום מפורסם עם באוצה ממש טעים בשם Gong Zheng Baozi.